Reklamačný poriadok

Úvod Obchodné podmienkyReklamačný poriadok

Reklamačný poriadok NEKA.SRO.SK

 

Tento reklamačný poriadok informovať spotrebiteľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady výrobkov a služieb.

Predávajúci Anna Hlok, IČO: 53 515 102, DIČ: 3120796503, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno, zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Prievidza, Číslo živnostenského registra: 340-45747, ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ“),

kupujúci, spotrebiteľ fyzická osoba alebo spotrebiteľ právnická osoba, podnikateľ ktorý má podľa zákona pridelene IČO (ďalej len „kupujúci“ alebo „spotrebiteľ“ ). 


1.     Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.

2.     V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade.

3.     Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania)  na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru pri doručený alebo priamo od predávajúceho, ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

4.     Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.

5.     Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:

  • a. k vade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim aj vrátane náhodného,
  • b. nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie alebo jeho použitím na iné účely, než na aké je tovar obvykle určený,
  • c. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
  • d. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
  • e. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
  • f. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok,
  • g. vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom,
  • h. vady a poškodenia tovaru, ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru,
  • i. k zabudovaniu tovaru so zjavnou vadou,
  • j. právo kupujúceho na reklamáciu zaniká aj v prípade, že dôjde k odstráneniu predmetného tovaru, alebo výsledného produktu bez toho, aby bolo predávajúcemu umožnené tento fyzicky posúdiť, resp. bez predchádzajúceho súhlasu predávajúceho.

 

             Záruka tovaru sa nevzťahuje na:

  • a. farebné odlišnosti tovaru, ktoré nevie dodávateľ ovplyvniť, (drobné farebné odlišnosti v prípade prírodných produktov, farebné odlišnosti v prípade betónových plotov v jednom kuse alebo dvoch kusov medzi sebou, ktoré vznikajú pri výrobe, dodávateľ nevie ovplyvniť),
  • b. ak tovar nie je bezprostredne po rozbalení zapracovaný do finálneho výrobku, vo vhodnom prostredí, dodávateľ nezodpovedá za dôsledky, plynúce zo zabudovania takéhoto tovaru. Je tu riziko, že tovar bude po rozbalení vystavený vplyvom, ktoré môžu negatívne pôsobiť na jeho vlastnosti,
  • c. vady, ktoré vznikli pri preprave, manipulácii a skladovaní tovaru po prevzatí od predávajúceho,
  • d. vady vzniknuté pri použití nevhodného spojivového materiálu, aplikácií tovaru na nevhodný podklad, použitie nesprávneho technologického postupu,
  • e. vady vzniknuté aplikáciou rozličných šarží tovaru, použitím vlhkého materiálu,
  • f. vady vzniknuté nesprávnym skladovaním a užívaním. Sušený materiál musí byť skladovaný v uzavretom suchom sklade – je nevyhnutné zabrániť kontaktu materiálu s vodou (skladovanie vonku pod nepremokavou plachtou nie je postačujúce - za prípadné navlhnutie takto skladovaného materiálu, nepreberá dodávateľ zodpovednosť),
  • g. tovar vykazujúci zjavné vady, nesmie byť zabudovaný do konštrukcie, resp. finálneho výrobku. Predávajúci nezodpovedá za dôsledky vzniknuté zo zabudovania takéhoto tovaru. Za zjavné vady sa považujú také, ktoré mohol kupujúci zistiť bežnou kontrolou tovaru pred jeho zabudovaním do finálneho výrobku, hlavne: farebné odlišnosti v rámci jednej šarže, nejednotnosť a nedodržanie veľkosti požadovanej frakcie, nedodržanie deklarovanej hmotnosti, pri sušených materiáloch zvýšená vlhkosť tovaru v nepoškodenom balení,
  • h. pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením,
  • i. pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena,
  • j. tovar predávaný na hmotnosť má toleranciu +/- 5% z celkovej hmotnosti,
  • k. dekoračné sklo a prírodné kamene môže obsahovať časti menšej frakcie do 7% celkovej hmotnosti, z toho prachové častice menšie ako 1 mm do 3% celkovej hmotnosti,
  • l. betónové ploty môžu mať na viditeľných častiach škrabance, ryhy, odrazené hrany, spôsobené manipuláciou a balným.

6.     Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.

7.     Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.

8.     Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu Anna Hlok, ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno, avšak nie na dobierku. Alebo osobne doniesť. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru).  Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne poštou, e-mailom alebo osobne.

9.     Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne alebo e-mailom.

10.   Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.

11.   Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:

  • a. pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  • b. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  • c. ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré sa nedajú odstrániť, ale nebránia riadnemu užívaniu tovaru má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Výška poskytnutej zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.
  • d. ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu a zákazník bol na ňu upozornený, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

12.   Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

13.   Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (Odborné posúdenie musí obsahovať: identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie, presnú identifikáciu posudzovaného výrobku, popis stavu výrobku, výsledok posúdenia, dátum vyhotovenia odborného posúdenia); bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho, o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Ak je však výrobok zaslaný na odborné posúdenie inej ako určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady je predávajúci povinný uhradiť spotrebiteľovi iba v prípade, ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie. Ak sa však odborným posúdením preukáže, že zodpovedný za vady je spotrebiteľ, tak si všetky náklady hradí spotrebiteľ sám.

14.   Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) odporúča skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Predávajúci odporúča kupujúcemu pri preberaní skontrolovať či nechýbajú častí tovaru a či nechýba príslušenstvo tovaru.

15.   Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenie kupujúceho. 

16.   Predávajúci Anna Hlok, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno.
Kontaktné údaje predávajúceho: email:  reklamacia@neka.sro.sk, tel. č.: 0950 400 955.