Obchodné podmienky

Úvod Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky NEKA.SRO.SK

 

 

Článok I.

Vymedzenie pojmov:


1.     Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je Anna Hlok, IČO: 53 515 102, DIČ: 3120796503, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno, zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Prievidza, Číslo živnostenského registra: 340-45747, ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ“) a na strane druhej je kupujúci, spotrebiteľ fyzická osoba alebo spotrebiteľ právnická osoba, podnikateľ ktorý má podľa zákona pridelene IČO (ďalej len „kupujúci“ alebo „spotrebiteľ“ ). 

2.     Kontaktné údaje predávajúceho: email: info@neka.sro.sk, tel.: 0950 400 955.

3.     Bankové spojenie: Názov banky: mBank S.A., pobočka zahraničnej banky, BIC (SWIFT): BREXSKBXXXX, Číslo účtu IBAN: SK35 8360 5207 0042 0745 9028.

4.     Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj Hurbanova 59, 911 01  Trenčín Odbor výkonu dozoru tel. č. 032/640 01 09, fax č. 032/640 01 08,  http://www.soi.sk, http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi.

5.     Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je Anna Hlok, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno.

6.     Predávajúcim je Anna Hlok, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno.

7.     Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope je Anna Hlok, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno.

8.     Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie iba spotrebiteľom fyzická osoba, nie spotrebiteľom právnická osoba.

9.     E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.

10.   Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.

11.   Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom  tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a potvrdia objednávku s povinnosťou platby.

12.   Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.


Článok II.

Cena:


1.     Predávajúci nie je platcom DPH.

2.     Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravu, ktorá sa vypočítava sa podľa hmotnosti objednávky a kilometrov.

3.     Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.


Článok III.

Objednávka:


1.     Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a potvrdia objednávku s povinnosťou platby. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke.

2.     Kupujúci má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou a všetkými ďalšími poplatkami. Táto cena bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru.

3.     Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.

4.     Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. 

5.     Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom.

6.     Následne Vám bude najkratšom možnom čase doručený e-mail s platobnými podmienkami, pri požiadavke o dopravu bude Vám vystavená druhá objednávka na dopravu s cenu podľa hmotnosti a kilometrov s povinnosťou platby.

7.     Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu celú sumu objednávky v prípade záujmu dopravy oboch objednávok.


Článok IV.

Platobné podmienky:


1.     Za tovar a služby v e-shope je možné platiť prevodom na účet.

2.     Povinnosť zaplatiť celú sumu objednávky (v prípade záujmu dopravy oboch objednávok), k pripísaniu sumy zo strany kupujúceho na účet predávajúceho do 5 kalendárnych dní od doručenia mailu s platobnými podmienkami, v prípade neuhradenia je objednávka považovaná ako odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho.

3.     Číslo účtu IBAN: SK35 8360 5207 0042 0745 9028, variabilný symbol je číslo objednávky.

4.     Systém Vám automaticky doručí e-mail o potvrdený objednávky. Následne Vám bude najkratšom možnom čase doručený e-mail s platobnými podmienkami, pri požiadavke o dopravu bude Vám vystavená druhá objednávka na dopravu s cenu podľa hmotnosti a kilometrov s povinnosťou platby. 


Článok V.

Dodacie podmienky:


1.     Dodacie doba  (ďalej len „dostupnosť“) je uvedená pri každom produkte, je uvedený maximálny a obvyklý čas dodania. 

2.     Predávajúci je povinný do max. dostupnosti od vzniku kúpnej zmluvy dodať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak.

3.     Tovar je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.

4.     Dodacia doba môže byt kratšia ako obvyklá dostupnosť, po naskladnený tovaru Vás budeme kontaktovať telefonicky a dohodneme sa na čase osobného odberu alebo dopravy.

5.     Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom vlastnej dopravy.

6.     Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  • a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

 

Článok VI.

Doprava:


1.     Kupujúci prípade záujmu dopravy v nákupnom košíku ju označí, bude Vám vystavená druhá objednávka na dopravu s cenu podľa hmotnosti a kilometrov s povinnosťou platby.

2.     Doprava na Vani zvolené miesto sa vypočítava sa podľa hmotnosti objednávky a kilometrov od nášho bližšieho skladu (sklad Nitrianske Rudno alebo sklad Zavar) k Vám, môžete si ju vypočítať sami podľa inštrukcií v Doprave alebo nás kontaktovať.

3.     Doprava do 1400 kg 0,50 €/km v jednom smere, doprava nad 1400 kg 1,50 €/km v jednom smere. Počítajú sa oba smery. Pri nákupe väčšom ako 22 t, doprava druhého prípadne ďalších vozidiel je ZADARMO.

4.     ZADARMO VYLOŽENIE TOVARU.


Článok VII.

Prevod vlastníckeho práva:


1.     Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.

2.     Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.


Článok VIII.

Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa:


1.     Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.

2.     Toto právo má len spotrebiteľ fyzická osoba, spotrebiteľ právnická osoba toto právo nemá.

3.     Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.:

  •  a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  •  b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  •  c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  •  f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,   
  •  h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  •  k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote.

4.     Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napr. e-mailom), odoslať  najneskôr v posledný deň určenej lehoty. Spotrebiteľ môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy.

5.     Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, odporúča sa v pôvodnom obale. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

6.     Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.

7.     Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

8.     Predávajúci je povinný vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru.

9.     Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

10.   Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou.


Článok IX.

Práva a povinnosti zmluvných strán:


1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.

2. Kupujúci je povinný:

  • zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
  • prevziať objednaný tovar.

3. Predávajúci je povinný:

  • dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
  • spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.

Článok X.

Ochrana osobných údajov:


1.     Osobné údaje sú spracúvané v súlade so na základe § 19 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

2.     Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prípadnej prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly.

3.     Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, telefónne číslo, e-mailová adresa, ip adresa, bankové spojenie, IČO, IČ DPH, obchodné meno.

4.     Vami poskytnuté osobné údaje sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.

5.     Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred  ich sprístupnením neoprávneným osobám, ktoré ma spracované v bezpečnostných opatreniach.

6.     Doba spracovania osobných údajov je 10 rokov od objednávky bez registrácie (pre splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov SR, napríklad uchovávanie účtovných dokladov po dobu 10 rokov).

7.     Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri registrácii v e-shope na marketingové účely súhlasil so zasielaním predovšetkým e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu, telefonickým kontaktovaním alebo zasielaním adresnej pošty na kontaktnú adresu.

8.     Osobné údaje pre marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo, adresa, e-mailová adresu, IČO, názov firmy, prihlasovacie meno a heslo sú poskytnuté až do doby existencie vášho účtu alebo písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním zaslaným na adresu predávajúceho.

9.     Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom  tieto okamžite blokujeme alebo likvidujeme. A z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na marketingové účely. Za písomné vyjadrenie sa v tomto prípade považuje aj forma elektronická, najmä prostredníctvom kontaktného formulára na webových stránkach NEKA.SRO.SK.

10.   Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri registrácii v e-shope s registráciou vo vernostnom programe súhlasil so zhromažďovaním získaných osobných údajov vrátane informácií o objednávkach za účelom poskytovania zliav.

11.   Osobné údaje pre vernostný program v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo, adresa, e-mailová adresu, IČO, názov firmy, prihlasovacie meno a heslo sú poskytnuté až do doby existencie vášho účtu alebo písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním zaslaným na adresu predávajúceho.

12.   Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek písomne odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamžite blokujeme alebo likvidujeme. A z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať vo vernostnom programe. Za písomné vyjadrenie sa v tomto prípade považuje aj forma elektronická, najmä prostredníctvom kontaktného formulára na webových stránkach NEKA.SRO.SK.

13.   Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom a právo na ich opravu (prostredníctvom citovaného kontaktného formulára )vrátane práva požadovať vysvetlenie a odstránenie nevyhovujúceho stavu a ďalších zákonných právach k týmto údajom.

14.   Predávajúci môže ďalej pri poskytnutí súhlasu zapracovávať tzv. "cookies" tak, aby uľahčil  poskytovanie služieb informačnej spoločnosti, v súlade s ustanovením Nariadením Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov o účele "cookies" či podobných nástrojov a je zaistené, aby užívateľom boli známe informácie, ktoré sa ukladajú do koncového zariadenia, ktoré používajú, predávajúci pre tento účel stanoví samostatné podmienky pre použitie cookies.

15.   Užívatelia majú možnosť odmietnuť, aby "cookies" nebo podobné nástroje boli uložené do ich koncových zariadení, napr. tým, že spustí vo svojom prehliadači funkcionalitu anonymného prehliadania.

16.   Spracovateľ môže pre skvalitnenie svojich služieb zhromažďovať aj niektoré ďalšie údaje, ktoré môžu byť považované za bežné osobné údaje návštevníka, ako napríklad údaje o prehliadači, IP adresa, typ zariadenia a pod. Tieto údaje môžu byť využívané napríklad na štatistické účely o návštevnosti internetového obchodu, nákupoch či efektívnosti reklamy. Takéto údaje môžu byť poskytnuté tretím stranám, ktoré ich spracúvajú výlučne pre potreby spracovateľa a nebudú zverejnené. Údaje môžu byť prenášané do tretích krajín, ak sú spracúvané v systémoch ako je napríklad Google Analytics a obdobné služby.

17.   Predávajúci Anna Hlok, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno.

Kontaktné údaje predávajúceho: email:  admin@neka.sro.sk, tel. č.: 0950 400 955.

 

Článok XI. 

Náhrada škody pri neprevzatí tovaru:


1.     Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.

2.     Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.

3.     Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.


Článok XII.

Záručné podmienky, reklamačný poriadok:


1.     Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.

2.     V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade.

3.     Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania)  na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru pri doručený alebo priamo od predávajúceho, ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

4.     Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.

5.     Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:

  • a. k vade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim aj vrátane náhodného,
  • b. nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie alebo jeho použitím na iné účely, než na aké je tovar obvykle určený,
  • c. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
  • d. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
  • e. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
  • f. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok,
  • g. vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom,
  • h. vady a poškodenia tovaru, ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru,
  • i. k zabudovaniu tovaru so zjavnou vadou,
  • j. právo kupujúceho na reklamáciu zaniká aj v prípade, že dôjde k odstráneniu predmetného tovaru, alebo výsledného produktu bez toho, aby bolo predávajúcemu umožnené tento fyzicky posúdiť, resp. bez predchádzajúceho súhlasu predávajúceho.

 

             Záruka tovaru sa nevzťahuje na:

  • a. farebné odlišnosti tovaru, ktoré nevie dodávateľ ovplyvniť, (drobné farebné odlišnosti v prípade prírodných produktov, farebné odlišnosti v prípade betónových plotov v jednom kuse alebo dvoch kusov medzi sebou, ktoré vznikajú pri výrobe, dodávateľ nevie ovplyvniť),
  • b. ak tovar nie je bezprostredne po rozbalení zapracovaný do finálneho výrobku, vo vhodnom prostredí, dodávateľ nezodpovedá za dôsledky, plynúce zo zabudovania takéhoto tovaru. Je tu riziko, že tovar bude po rozbalení vystavený vplyvom, ktoré môžu negatívne pôsobiť na jeho vlastnosti,
  • c. vady, ktoré vznikli pri preprave, manipulácii a skladovaní tovaru po prevzatí od predávajúceho,
  • d. vady vzniknuté pri použití nevhodného spojivového materiálu, aplikácií tovaru na nevhodný podklad, použitie nesprávneho technologického postupu,
  • e. vady vzniknuté aplikáciou rozličných šarží tovaru, použitím vlhkého materiálu,
  • f. vady vzniknuté nesprávnym skladovaním a užívaním. Sušený materiál musí byť skladovaný v uzavretom suchom sklade – je nevyhnutné zabrániť kontaktu materiálu s vodou (skladovanie vonku pod nepremokavou plachtou nie je postačujúce - za prípadné navlhnutie takto skladovaného materiálu, nepreberá dodávateľ zodpovednosť),
  • g. tovar vykazujúci zjavné vady, nesmie byť zabudovaný do konštrukcie, resp. finálneho výrobku. Predávajúci nezodpovedá za dôsledky vzniknuté zo zabudovania takéhoto tovaru. Za zjavné vady sa považujú také, ktoré mohol kupujúci zistiť bežnou kontrolou tovaru pred jeho zabudovaním do finálneho výrobku, hlavne: farebné odlišnosti v rámci jednej šarže, nejednotnosť a nedodržanie veľkosti požadovanej frakcie, nedodržanie deklarovanej hmotnosti, pri sušených materiáloch zvýšená vlhkosť tovaru v nepoškodenom balení,
  • h. pri použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením,

·        i. pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena,

  • j. tovar predávaný na hmotnosť má toleranciu +/- 5% z celkovej hmotnosti,
  • k. dekoračné sklo a prírodné kamene môže obsahovať časti menšej frakcie do 7% celkovej hmotnosti, z toho prachové častice menšie ako 1 mm do 3% celkovej hmotnosti,

·        l. betónové ploty môžu mať na viditeľných častiach škrabance, ryhy, odrazené hrany, spôsobené manipuláciou a balným.


6.     Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.

7.     Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.

8.     Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu Anna Hlok, ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno., avšak nie na dobierku. Alebo osobne doniesť. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru).  Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne poštou, e-mailom alebo osobne.

9.     Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne alebo e-mailom.

10.   Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.

11.   Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:

  • a. pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
  • b. ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  • c. ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré sa nedajú odstrániť, ale nebránia riadnemu užívaniu tovaru má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Výška poskytnutej zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.
  • d. ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu a zákazník bol na ňu upozornený, za ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

12.   Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

13.   Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (Odborné posúdenie musí obsahovať: identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie, presnú identifikáciu posudzovaného výrobku, popis stavu výrobku, výsledok posúdenia, dátum vyhotovenia odborného posúdenia); bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho, o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Ak je však výrobok zaslaný na odborné posúdenie inej ako určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady je predávajúci povinný uhradiť spotrebiteľovi iba v prípade, ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie. Ak sa však odborným posúdením preukáže, že zodpovedný za vady je spotrebiteľ, tak si všetky náklady hradí spotrebiteľ sám.

14.   Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) odporúča skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Predávajúci odporúča kupujúcemu pri preberaní skontrolovať či nechýbajú častí tovaru a či nechýba príslušenstvo tovaru.

15.   Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenie kupujúceho.

16.   Predávajúci Anna Hlok, so sídlom ul. Československých Partizánov 296/1, 972 26 Nitrianske Rudno.

Kontaktné údaje predávajúceho: email:  reklamacia@neka.sro.sk, tel. č.: 0950 400 955.

 

Článok XIII.

Alternatívne riešenie sporov:


1.     Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci  na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.

2.     Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.


Článok XIV.

Záverečné ustanovenia:


1.     Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.

2.     Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.

3.     Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a oboznámil sa s ich znením.

4.     Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu, rovnako spolu s reklamačným poriadkom doručené v emaily potvrdzujúcom objednávku.

5.     Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z. 

6.     Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 10.01.2023.

Copyright 2020 - 2024 © neka.sro.sk